کد خبر : ۲۲۱۸۶۳ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۲۶ ساعت ۱۰:۲۶

معاون عمران وزیر آموزش وپرورش:
رفع مشکلات آموزش وپرورش نیازمند تصویب اعتبار 3 میلیارد دلاری در مجلس است/ وجود 10 هزار مدرسه تخریبی در کشور

معاون عمران وزیر آموزش وپرورش گفت: رفع مشکلات آموزش وپرورش کشور نیازمند تصویب اعتبار 3 میلیارد دلاری مصوب شده توسط کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس است.

 رفع مشکلات آموزش وپرورش نیازمند تصویب اعتبار 3 میلیارد دلاری در مجلس است/ وجود 10 هزار مدرسه تخریبی در کشور

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، مرتضی رئیسی ظهر امروز جمعه در حاشیه آیین افتتاح مجتمع ورزشی و خيرساز زنده یاد حاج کاظم ریسمان سنج در جمع خبرنگاران دزفول، اظهار کرد: 10 درصد از مدارس کشور  یعنی 10 هزار فضای آموزشی که مربوط به دوران قبل از انقلاب اند نیاز به تخریب و بازسازی مجدد دارند .

وی افزود: 20 درصد از مدارس کشور نیز نیازمند مقاوم سازی هستند بنابراین باید گفت 30 درصد از فضاهای آموزشی کشور از استانداردهای لازم فاصله دارند.

معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور تصریح کرد: مطابق با آخرین اطلاعات دریافتی، کمیسیون تلفیق مجلس در برنامه ششم توسعه مصوب کرده تا 3 میلیارد دلار اعتبار از محل مازاد درآمد نفتی کشور، یا از منابع عمومی و کاهش هزینه شرکت ها صرف مطالبات آموزش وپرورش کشور شود.

رئیسی با تاکید براینکه نظام تعلیم و تربیت کشور نیازمند این اعتبار است، گفت: امیدوار هستیم این اعتبار که درراستای سند تحول آموزش وپرورش کشور است در صحن علنی مجلس نیز به تصویب نمایندگان برسد.

وی تاکید کرد: اگر این اعتبار 3 میلیارد دلاری توسط نمایندگان مجلس تصویب و به خزانه آموزش وپرورش واریز شود نه تنها مشکلات آموزش وپرورش خوزستان و دزفول بلکه مشکلات آموزش وپرورش در تمام کشور برطرف خواهد شد.

معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور ادامه داد: بدین ترتیب جمهوری اسلامی ایران طی یک برنامه پنج ساله صاحب و مالک مدارس ایمن و عاری از هر گونه کمبود و محدودیت خواهد شد .

رئیسی بیان کرد: بااین اعتبار می توان تمام 30 درصد مدارس مذکور در کشور را استاندارد سازی کرد که پس از افزایش ایمنی، مقاوم سازی و تخریب و بازسازی مدارس به افزایش کیفیت این فضاهای آموزشی خواهیم پرداخت.

10 درصد مدارس کشور دونوبته هستند
وی درادامه با بیان اینکه 10 درصد از مدارس کشور دونوبته هستند، گفت: این معضل موجب کاهش کیفیت آموزش و پرورش در مدارس مذکور خواهدشد.

رئیسی افزود: با سایر منابع و بویژه کمک های  خیرین تمام تلاش ما حذف این مدارس و بروز آوری فضاهای آموزشی در کشور خواهد بود.

معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور بیان کرد: بنابراین امیدوار هستیم تمامی نمایندگان مجلس بویژه نمایندگان استان خوزستان که درک بیشتری از مشکلات موجود دارند اعتبار مذکور را به عنوان مطالبه و نیاز اصلی آموزش وپرورش به تصویب برسانند.

30 درصد از مدارس خيرساز هستند
رئیسی در ادامه با بیان اینکه 30 درصد از مدارسی که در سال جاری تحویل داده شده پروژه های خيرساز بوده، ادامه داد: استان خوزستان در این میان هم از نظر تحویل فضاهای آموزشی خيرساز و هم از نظر برخورداری از جمعیت فراوان خیرین سهم بالایی داشته است.

مردم دزفول حق بزرگی دارند
وی دزفول را یک شهر خيرخيز برشمرد و توضیح داد: مردم این شهرستان چه در زمان انقلاب و چه در زمان جنگ تحمیلی حق بزرگی به گردن نظام و کشور دارند و ما نیز قبول داریم که بسیاری از زیرساخت های این شهر بواسطه جنگ تحمیلی تخریب شده است.

رئیسی عنوان کرد: در این سفر تمام تلاش خود را در زمینه کاهش مدارس دو نوبته، رفع مشکلات گرمایشی، سرمايشي و سایر تجهیزات مدارس این شهرستان خواهیم کرد تا دزفول به حق خود در زمینه آموزش وپرورش برسد.

وی همچنین بیان کرد: باید اقدامات بگونه ای باشد که ما بیشتر از خیرین، کمک حال دانش آموزان دزفول بویژه دانش آموزان مناطق روستایی و محروم این شهرستان باشیم که  در این زمینه از هیچ تلاشی دریع نخواهیم کرد.

برچسب ها: مرتضی رئیسی معاون عمران وزیر آموزش وپرورش رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز کشور